Party

Imorgon blir det kalas igen! Jag tänkte ha ett party med cirkustema. Vet dock inte riktigt vad jag ska bjuda på för mat... och vilken musik jag ska använda. Har du nått tips så blir jag såå glad! Vad heter dom låtarna från Moulin Rouge?

Ååh nu vet jag vad jag ska bjuda på:
 Grekisk ost- och grönsakspaj

Ingredienser

125 g smör
3 dl vetemjöl
2 msk vatten

Fyllning:
1 squash eller aubergine, ca 300 g
1 gul lök
1 vitlök
smör
1 tsk örtkryddor, t ex rosmarin, timjan eller salvia
3 tomater
150 g Apetina
2 ägg
2 dl mjölk
1 tsk salt
20 kärnfria oliver

Gör så här

Sätt ugnen på 225° Hacka ihop smör och mjöl till en grynig massa. Tillsätt vattnet och arbeta snabbt ihop till en deg. Tryck ut degen i en form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Nagga pajdegen med en gaffel och låt vila i kylen ca 30 min. Förgrädda pajskalet i mitten av ugnen 10-15 min. Strimla squashen. Skala och skiva löken. Skala och finhacka vitlöken. Fräs squash, lök och vitlök mjuka i smör i en stekpanna. Tillsätt örtkryddor. Lägg grönsaksfräset i det förgräddade pajskalet. Skiva tomaterna. Skär osten i tärningar. Lägg tomater och ost ovanpå grönsaksfräset Vispa ihop ägg, mjölk och salt och häll det över. Strö på oliverna. Grädda mitt i ugnen ca 25 min tills äggsmeten stelnat.

Recept hittat i arlaköket ;P så mumsish!

Säg ditt
Postat av: Helena

Det låter ju fantastiskt gott.Det vill jag prova.
Hoppas att du får en mysig kväll!

2007-10-05 @ 18:40:43
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0